هرچه در مورد فیلم سینمایی نیلگون به شما گفته اند، اشتباه است...و در اینجا دلیل آن است

در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۶، موسکیتی چند استوریبرد از فیلم منتشر کرد که در آنها صحنههایی از فیلم از جمله صحنه بازی جرج با قایق کاغذیاش در زیر باران به چشم میخورد. لپری در گفتگویی اعلام کرد که مناطق مختلف این ایالت دقیقاً همان چیزی است که آنها احتیاج دارند و او واقعاً امیدوار است که بتوانند حداقل بخشهایی از فیلم را در آنجا فیلمبرداری کنند. او تاکنون دو فیلم بلند و تعداد زیادی مجموعه تلویزیونی و نمایش خانگی را کارگردانی کرده است. فیلمی که مادربزرگ در تلویزیون تماشا میکند «هاروی» (۱۹۵۰) نام دارد که درباره مردی است با دوست خیالیاش که یک خرگوش بلند ششفوتی است. این صفحه آخرینبار در ۳ سپتامبر ۲۰۲۲ ساعت ۱۶:۲۰ ویرایش شده است. این صفحه آخرینبار در ۴ مارس ۲۰۲۵ ساعت ۰۹:۰۸ ویرایش شده است. او البته معتقد است فیلمش صرفاً یک فیلم روانشناسانه ترسناک نیست: «اشتباه است اگر این فیلم را فقط در ژانر ترسناک قرار دهیم.

در بلادی دیسگاستینگ نوشت: «این شاید فقط ۹۰ ثانیه از فیلم باشد اما ۹۰ ثانیهای است که به طرز عجیبی چشمگیر است. نسخه بلوری نهایی و نسخه کارگردان که شامل صحنههای حذف شده فیلم است به همراه پشت صحنه و مراحل مختلف ساخت فیلم نیز در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۸ در دسترس عموم قرار گرفت. موسکیتی همچنین اعلام کرد که طراحان صحنه برای خلق شهری طبیعی در دهه هشتاد در ابعاد وسیع شروع به ساخت دکور کردهاند و این تغییرات حتی شامل بعضی از ساختمانهای شهر نیز میشود. بخشهای اصلی جشنواره شامل فیلمهای سینمایی، فیلمهای مستند، فیلمهای کوتاه و فیلمهای تجربی است. در بخشی از این نوشته آمدهاست: «طراحی جدید شخصیت پنیوایز جذاب است اما مهمترین مشکل آن این است که ظاهرش بهطور خودکار ترسناک است. طراح لباس و گریم فیلم در مصاحبهای با انترتینمنت ویکلی دربارهٔ خلق شخصیت پنیوایز صحبت کرد. سپس در تاریخ ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۶ تصویری از شخصیت ریچی توزیر را منتشر کرد و در آن رسماً اخبار و اطلاعاتی جدید دربارهٔ فیلم را به اشتراک گذاشت. در ۳۱ می ۲۰۱۶ اعلام شد که لوکیشن اصلی فیلم بهطور قطعی در منطقه پورت هوپ استان انتاریو واقع در کانادا خواهد بود.

اما کار فیلمبرداری به صورت رسمی مدتی بعد و در تاریخ ۲۷ ژوئیه در تورنتو آغاز شد و تا ۶ سپتامبر ۲۰۱۶ به طول انجامید. بعد از آنکه با نظر موسکیتی بعضی از صحنهها دوباره گرفته شدند، فیلمبرداری به پایان رسید و فیلم رسماً وارد مرحله پس از تولید شد. مسعود اطیابی بعد از موفقیت قسمتهای اول و دوم فیلم تگزاس تصمیم گرفت با همان ترکیب بازیگران باز هم قصه ساسان کریمی و بهرام کشکولی را ادامه دهد و در این مسیر سعی کرد از جذابیتهای بازیگران خارجی هم بهره ببرد و با ترکیبی از موسیقی و شوخیهای مختلف فیلمی سرحال بسازد. این شهر انتخاب یکی از تهیهکنندگان بهعنوان لوکیشن بود و فیلمبرداری در آن تا تاریخ ۸ اوت ادامه داشت. تریلرهای سیاسی همواره یکی از جذابترین گونههای سینمایی است که با اتکا به داستان پر هیجان و کاراکترهای پیچیده و منفعتطلبش میتواند تا انتها تماشاگر را برای تعقیب سرنوشت شخصیتها با فیلم همراه نماید. موسکیتی میگوید همچون کتاب، داستان فیلم هم دربارهٔ تقابل آدمهای بیگناه با ترسهای درونشان است. موسکیتی از آثار آمادئو مودیلیانی بهعنوان یکی از منابع الهامبخش در طراحی و تصویر کردن پنیوایز نام برد. براینت در این مصاحبه اشاره کرد که لباس و پوشش پنیوایز به نوعی نشانگر طول عمر طولانی اوست و برای همین سعی کرده از هر دوره تاریخی نشانهای در لباس او فیلم سینمایی از کرخه تا راین بگذارد.

براینت با وسواس زیادی بر روی ساخت لباس «آن» نظارت داشت و از کوچکترین جزئیات نیز غافل نشد. دربارهٔ فیلم آن و آثار الهامبخش در ساخت فیلم صحبت کند. وی همچنین دربارهٔ پرداختن به موضوعات غمانگیزی نظیر مرگ و سرنوشت در فیلمی که بازیگران اصلیش کودک هستند نیز صحبت کرد و گفت که این موارد چیزهایی هستند که عناصر اصلی رمان کینگ را تشکیل میدهند و او نمیتوانست آنها را حذف کند: «در واقع اگر بخواهیم صادق باشیم باید گفت که واقعیت به مراتب بدتر و تلختر از چیزی است که ما در این فیلم میبینیم. در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر موجود است. شخصیت زن را هم یکبعدی نشان نمیدهد (و تازه در کنار مهناز، پریا را هم وارد ماجرا میکند تا در جهان اثر نمونه زن مثبت و خوب تنها در وجود مادر خلاصه نشود) بهترین بهره را از وجود تصنیفهای قدیمی به خصوص در تیتراژ میکند، همچنان که بهترین بازی سالهای اخیر را از فروتن میگیرد و بغضش را هم میترکاند، چنان درست و بجا که تحسین نکردنش دشوار است.