دراز و نشست باعث کاهش چربی شکم می شود؟

می توان از آن به عنوان نوع دیگر چربی اشباع نشده نام ببریم. مواد غذایی مثل جگر و گوشت و سایر مواد پروتئینی می توانند بر نتایج آزمایش شما به صورت کاذب تاثیر داشته باشند. یک عامل دیگر در بروز بیماریهای سیستمیک و التهابی بر هم خوردن نسبت چربیهای امگا 3 و امگا 6 در رژیم غذایی است. خطرناک ترین نوع چربی ، چربی ترانس است. چربیهای مضر چربیهای اشباعشده و ترانس هستند که در کره، مارگارین و چربی گوشت و مرغ یافت شده و در تهیه اکثر اسنکها و فست فودها کاربرد دارند. چربی ترانس در غذاهای فرآوری شده یافت می شود.

آووکادو، حاوی مواد شیمیایی موثری است که می تواند آسیب کبدی را کاهش دهد، این میوه سرشار از گلوتاتیون، ترکیبی که کبد برای پاکسازی سموم مضر به آن نیاز دارد، است. در هنگام خرید بلغور جو دو سر، انواع بدون طعم آن را انتخاب کنید، چرا که بلغور طعم دار، حاوی قند و مواد شیمیایی است. توفو (Tofu) یک غذا با منشأ گیاهی (Soybean) است که برای کاهش وزن بسیار مفید است و سرشار از پروتئین و روغن امگا ۳ است. چربیهای مفید چربیهای اشباعنشده و با منشأ گیاهی هستند که در آجیل، دانههای روغنی، آووکادو و روغنهای گیاهی مانند روغن زیتون و کانولا یافت میشوند.

برخی معتقدند که این روغن برای سلامتی بسیار مضر است؛ اما عدهای دیگر نیز بر این باورند که روغن پالم برای سلامتی مفید است. علاوه بر این آووکادو سرشار از پروتئین است که در مقایسه با دیگر میوه ها مقدار بسیار بالاتری می باشد. تمام میوه هایی که از خانواده توت هستند برای بدن بسیار مفید می باشند ولی بلوبری ( قره قاط ) منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان بوده و یک میوه عالی برای چربی سوزی است.مواد مغذی موجود در این میوه سوخت و ساز بدن تان را بالا برده و کالری بیشتری از بدن تان دفع ی کند.

هدف ما تغییر نگرش شما نسبتبه نقش چربیها در رژیم غذایی روزانه و گنجاندن چربیهای مفید در غذاها است. اما این یک باور غلط است. این چربیها موجب افزایش وزن، افزایش کلسترول، چربی خون و بروز بیماریهای مختلفی ازجمله بیماریهای قلبی و عروقی میشوند. انواع تمرینات دراز و نشست فقط باعث تقویت عضلات شکم شما میشود اما در نهایت از چربی شکم شما کم نمیکند و موجب کوچک شدن شکم شما نمیشود. وچربی های بد به دیواره رگه ها چسبیده و باعث گرفتگی عروق و لخته شدن خون می شود. این چربی در برخی از انواع ماهی های چرب مانند ماهی سالمون ساردین و قزل آلا وجود دارد و در دمای محیط به حالت مایعاست.

افرادی که دارای یکی از ویژگیهای زیر هستند، باید بیشتر از سایر افراد به علائم این بیماری توجه داشته باشند و در صورت نیاز آزمایشهای مربوطه را انجام دهند. داشتن مقدار مشخصی چربی بدن برای بقا و سلامتی لازم است ، اما چربی زیاد بدن به ویژه در ناحیه شکم می تواند منجر به مشکلات مزمن بهداشتی مانند دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی شود. 2. نقش چربی های رژیم غذایی در بروز بیماری ها چیست؟ از مطالب بالا بهسادگی میتوان دریافت که حذف چربیها از رژیم غذایی کاری نادرست بوده و میتواند به بدن آسیب برساند.

از جمله نمونه رژیم گیاهخواری برای لاغری میتوان به رژیم وگان اشاره کرد. چربیهای اشباعنشده سالمتر از چربیهای اشباعشده و ترانس هستند و میتوان از آنها در رژیم لاغری نیز استفاده کرد. رژیم لاغری یعنی برنامه غذایی که افراد آن را دنبال می کنند تا بتوانند به واسطه آن مقداری از وزن خود را از دست دهند. روغن نخل یک ماده رایج پخت و پز در کمربند استوایی، افریقا،اسیای جنوب شرقی و بخش هایی از برزیل است.در دیگر نقاط جهان برای پایین اوردن هزینه ها در صنایع غذایی تجاری و پایداری بالا اکسیداتیو (اشباع) محصول تصفیه شده برای سرخ کردن هم استفاده می شود.

محدود کردن تعداد غذاهای فرآوری شده ای که می خورید و دوری از غذاهای سرخ شده به شما کمک می کند تا میزان مصرف چربی ترانس خود را کاهش دهید. از آنجا که چربی های ترانس فایده ای برای سلامتی ندارند و می توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند ، متخصصان پزشکی توصیه می کنند که سعی کنید از خوردن غذاهای حاوی چربی ترانس به طور کامل اجتناب کنید. چربی های ناسالم کدامند ؟

باهم در این مطلب بیشتر با تفاوت چربی سالم و ناسالم اشنا می شویم و با گفتن منابع چربی های سالم از فوائد آنها خواهیم گفت. غذاها و روغن های گیاهی مانند زیتون آجیل و … بنابراین، در حالی که شرکتهای مواد غذایی درصد چربی ترانس محصولات خود را کاهش میدهند، تعدادی از غذاها همچنان حاوی چربی ترانس مصنوعی هستند. اگر میزان صحیح کالری موردنیاز دریافتی روزانه خود را بدانید و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد آن را از چربیهای مفید تأمین کنید، مطمئن باشید که هم وزن شما کنترل خواهد شد و هم از مزایای یک رژیم متعادل حاوی چربیهای مفید بهرهمند خواهید شد.

از مهمترین چربیهای مفید برای لاغری که باید در رژیم غذایی وجود داشته باشند، چربیهای ضروری امگا 3 و 6 هستند. 3. آیا برای کاهش وزن باید چربیها را از رژیم غذایی حذف کرد؟ هدف این مقاله تشویق شما به استفاده بیرویه از چربیها و رعایتنکردن رژیم غذایی نیست. بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی که غذاهایی با برچسب «بدون چربی» تولید میکنند برای جبران کمبود چربی و مزۀ آن از قندها استفاده میکنند که در بعضی از موارد باعث افزایش میزان کل کالری میشود.

VLDL تری گلیسرید تولید شده در داخل بدن را حمل می کند از کبد به مناطق محیطی مانند عضلات . کبد کارخانه متابولیک بدن است، متابولیک به معنای تولید انرژی برای حفظ انجام هزاران عملکرد توسط تمام سلول های بدن در هر دقیقه است. ۲۵ درصد کل کلسترول بدن در غشای سلول های عصبی بوده و مهمترین پوششی است که اعصاب را عایق می کند. یک گرم چربی حدود ۹ کالری دارد در حالی که یک گرم پروتئین یا کربوهیدرات فقط ۴ کالری دارد .بسیاری از متخصصان توصیه می کنند رژیم غذایی شما بیش از ۳۰ درصد از کل کالری چربی را تأمین نکند.

دیدگاهتان را بنویسید