بالا بودن کلسترول خوب یا HDL نشانه چیست؟

تخمه آفتابگردان سرشار از منیزیم است وجود منیزیم برای سلامت استخوان ها و تولید انرژی ضروریست. تخمه آفتابگردان حاوی مس زیادی است، وجود مس برای عملکرد مناسب سیستم عصبی نیز ضروریست. این میوه همچنین منبع بسیار مهمی از ویتامین C است، یک ماده مغذی کلیدی که وظیفه مضاعف دارد، به عنوان یک آنتی اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برای سالم نگه داشتن بدن و جلوگیری از بیماری مزمن عمل میکند. کره کاکائو جزو چربی های اشباع شده گیاهی است که مصرف آن باعث کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

کمبود مس خطر ابتلا به آلزایمر، پارکینسون و سایر بیماری های عصبی را افزایش می دهد. اگر اخیرا آزمایش اشعه ی ایکس با استفاده از ماده ی حاجب باریم، مانند انما باریوم یا عکس های سری از دستگاه گوارش فوقانی (بلع باریم) را انجام داده اید، به پزشک اطلاع دهید. پتاسیم و منیزیم دو ماده مغذی که در هندوانه نیز یافت میشود و برای ریکاوری ماهیچهها و تسکین درد حائز اهمیت است. هندوانه حاوی مقدار خوبی از پتاسیم و منیزیم است، دو ماده مغذی مهم برای کمک به اصلاح شرایطی مانند فشار خون بالا. این رژیم توسط بسیاری از دانشمندان برجسته به عنوان یکی از سالم ترین رژیم ها در جهان مورد مطالعه قرار گرفته است.

این نوع چربی در بسیاری از کیکها، کلوچهها، بیسکوییتها، کرههای گیاهی، بستنیها و پاپکورنها یافت میشوند. این اسکارها در عملکرد کبد اختلال ایجاد کرده و باعث نارسایی کبد میشوند. اما کربوهیدراتها غذاهای دارای پایه قندی را نیز شامل میشوند که حاوی مواد مغذی برای بدن نیز هستند. استفاده از مواد خوراکی حاوی چربی های سالم به پایین آمدن التهاب و بهبود جریان خون در مغز کمک کرده که نتیجه آن بالا رفتن عملکرد شناختی است. ویتامینهای محلول در چربی که شامل A، D، E و K هستند، در خون شما گردش میکنند. به بدن کمک میکنند ویتامینها را از غذاها جذب کند.

۱۰- به تجربه بر من ثابت شده است که نیازی نیست ضرورتاً داروهایی تجویز کنیم که به پایین آوردن چربی خون معروف شده اند؛ بلکه همین قدر که رفع یبوست و استرس کرده عدم تعادل مزاج بیمار را درمان کنیم مشکل حل خواهد شد. اکسید نیتریک نه تنها به گشاد شدن رگها کمک میکند تا خون به طور روان جریان یابد بلکه خطر فشار خون را کاهش میدهد و در تقویت سیستم ایمنی نیز نقش دارد.

در واقع بدنسازان قوا و توده عضلانی خود را در ماه های قبل از مسابقه از دست می دهند و بیش از 6 ماه طول می کشد تا عضله ی خود را به دست آورند. پتاسیم به عنوان یک الکترولیت عمل میکند و باعث تقویت سلامت گردش خون میشود و در عین حال به کنترل جریان خون و سطح هیدراتاسیون در بدن نیز کمک میکند و به به تمامی سلولها اکسیژن رسانی میکند. مصرف تخمه جوانهدار به هیچ عنوان توصیه نمی شود و در این شرایط بهتر است قبل از مصرف، آن را در در دمای بالا خشک کنید. اخیرا چندین مطالعه که حاصل ترکیب داده های چندین مطالعه دیگر بودند، دریافتند که بین مصرف چربی های اشباع و ابتلا به بیماری های قلبی هیچ ارتباطی وجود ندارد.

اعتقاد بر این است که گونههای قبلی که سالها پیش رشد کرده اند، به لطف وجود ترکیبی به نام cucurbitacin، تلختر از نمونهای امروز هستند. در حقیقت، پوست هندوانه (که میتوان آنرا ترشی کرد) و سرشار از سیترولین است، ترکیبی که به اسید آمینه آرژنین تبدیل شده و با مزایای فراوان قلبی عروقی و سایر موارد در ارتباط است. منیزیم متعادل کننده کلسیم است بنابراین در تنظیم سیستم عصبی و حجم عضلات دخالت دارد.

فیتوستروژن ها متابولیسم کننده با پایه گیاهی هستند. تخمه آفتابگردان یکی از منابع غنی فیتوستروژن است. این فیتوستروژن ها از لحاظ ساختاری و عملکردی به هورمون ها شبیه هستند به خصوص استروژن و تستوسترون وموجب تعادل های هورمونی میشود. با بررسی نشانگرهای خونی مختلف، میتوان به بررسی عملکرد اندامهای مختلف بدن مانند کبد، کلیه، تیروئید و قلب پرداخت. هر فنجان تخمه آفتابگردان 80% از نیاز روزانه بدن به مس را تامین می کند. در هفته 32 بارداری، مغز استخوان تقریباً به طور کامل این وظیفه را بر عهده میگیرد. دانستن تفاوت چربی های خوب و بد می تواند به شما کمک کند، تشخیص دهید از چه نوع چربی جلوگیری کنید و کدام چربیها را در حد متعادل مصرف کنید.

با خوردن یک فنجان تخمه آفتابگردان می توانید 34% از نیاز روزانه تان به سلنیوم را تامین کنید. یک مطالعه نشان داده است که افراد مبتلا به فیبروز کیستیک (Cystic Fibrosis) که در جذب ویتامینهای محلول در چربی مشکل دارند، پس از مصرف روزانه دو تا سه قاشق غذاخوری روغن نخل قرمز به مدت هشت هفته، سطح ویتامین A در بدن آنان افزایش یافته است. دیگر پژوهش بر روی ۱۳۳.۴۶۸ نفر نشان داده است که مصرف روزانه توت ها باعث کاهش وزن در طی ۴ سال شد.

فرارو نوشت: هندوانه یکی از صیفی جات جدایی نا پذیر فصل تابستان به حساب میآید که در مهمانیها و دورهمیهای تابستانی بسیار دیده میشود. بسیاری از مطالعات بالینی نشان داده اند که داشتن سطح بالای تری گلیسیرید خون – وضعیتی به نام هایپرتری گلیسیریدمی – با یک خطر قابل ملاحظه قلبی عروقی همراه است. لیکوپن همچنین با کاهش التهاب، مبارزه با استرس اکسیداتیو و به طور بالقوه بهبود سطح چربی خون و سلامت قلب همراه است. مطالعات نشان میدهد که مصرف هندوانه همچنین میتواند سطح آرژنین را افزایش دهد، یک اسید آمینه مهم که برای سنتز اکسید نیتریک مورد استفاده قرار میگیرد.

افزایش ادرار باعث میشود تا ضایعات و سموم از بدن خارج و در نتیجه از تشکیل شنگ کلیه جلوگیری شود. لیکوپن، یکی از کاروتنوئیدها که به وفور در این میوه یافت میشود، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است و میتواند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند. درست مثل این است که قلبتان فلکه آبش را باز کند تا بتواند اکسیژن و موادغذایی لازم را به همه سلول ها و اندام های بدن بفرستد. منیزیم به ایجاد ساختار فیزیکی استخوان ها کمک می کند و وجود آن برای رشد و کشیدگی استخوان ها لازم است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه ذخیره شدن چربیهای اضافی یا زائد در بدن بپردازیم و محل تجمع این چربیها را نیز بررسی کنیم. تخمه آفتابگردان حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان های محلول در چربی در درجه اول ویتامین Eو بتا کاروتن است. تخمه آفتابگردان حاوی چربی بالایی است و مصرف زیاد آن موجب چاقی میشود. رژیم غذایی سالم باید حاوی مقداری چربی باشد، اما چربی زیاد به چاقی و سایر بیماریها مانند بیماری قلبی میانجامد.

کلسیم آن برای زنان در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان مفید به نظر میرسد. غافل از نظر اکثر مردم، کل هندوانه خوراکی است، از جمله پوست و دانه. به نظر میرسد مصرف مقادیر مناسب پتاسیم و منیزیم از یک رژیم غذایی مغذی با بهبود سلامت قلب همراه است، براساس تحقیقات انجام شده موجب کاهش خطر مرگ و میر در اثر بیماریهای قلبی نیز میشود. از نظر تاریخی، انواع مختلفی هندوانه با رنگ و سلیقههای مختلف در سایر نقاط جهان از جمله در سراسر آفریقا پرورش یافته اند. بررسی منتشر شده در مجله Advances in Nutrition نشان داد که خوردن مقدار زیادی غذای غنی از پتاسیم مانند میوه و سبزیجات میتواند بر فشار خون تأثیر مثبت بگذارد، که این ممکن است در کاهش خطر شرایطی مانند سکته مغزی و قلبی مفید باشد.

به ویژه پتاسیم که در پیشگیری از گرفتگی عضلات به دنبال ورزش کمک میکند و در نهایت برای بهبود سریعتر آسیب دیدگی مفید است. مطالعات نشان داده است که پتاسیم موجود در میوهها و سبزیجات در پاکسازی سموم از خون بسیار مفید است و به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک میکند. در عین حال، منیزیم احتباس آب در روده را کاهش میدهد تا میزان نفخ در روده کاهش بیابد. در حقیقت، تخمین زده میشود که از ۹۱ درصد آب تشکیل شده باشد که میتواند به سم زدایی کمک کند و بدن را از شر مایعات اضافی خلاص کند و نفخ و تورم ناخوشایند را برطرف کند.

کافیست یک جستجوی کوچک در گوگل با موضوع ” خوراکیهای کاهش دهنده میل جنسی و آنهایی که مانع از رسیدن به ارگاسم میشوند، ” بکنید تا لیستی از مقالاتی جلویتان سبز شوند که به معرفی خوردنی های کاهش دهنده میل جنسی پرداخته اند. ویتامین E از سلامت پوست سر حمایت می کند و به رشد مو کمک می کند. دکتر آگاتستون به دنبال آماده کردن رژیمی بود تا کمک کند افراد دارای اضافه وزن، بیماران دیابتی و پیش دیابتی به آسانی وزن کم کنند و بتوانند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید